четвъртък, 14 януари 2010 г.


Сега, когато имам няколко свободни дни реших да видя някои места, за които само бях слушал.
Първото място, на което отидох е една хижа близо до Рилските езера. Тя е малка, сгушена в полите на Рила планина на 15 км от Сапарева баня и на 3км от хижа Езерата.
Бях се запътил кум Седемте рилски езера, но лифта не работеше а планинските спасители ми казаха, че е абсурд да ме пуснат в тази мъгла. Както и да е.
Тръгнах към хижа Ловна на 1км от лифт станцията по един път, който е добре обозначен и проходим и след около час изкачване и спускане, пред мен се появи едно мостче, малка хижа и една чудесна полянка със снежна покривка не докосната от човек. Посрещнаха ме повече от гостоприемно.
Менюто не е богато, но включва домашно приготвени ястия - вино, ракия и (странно за мен) продукти на Кока кола.
Първото нещо, което опитах беше боб чорбата в комбинация с препечен хляб и много странни, но вкусни мариношани бели люти чушки. За вечеря менюто беше свински ребра с картофена яхния, чаша червено вино и лимонада.
След всичко това и няколко чаши от набрания от хижара чай, любезните домакини предложиха, домашно мляко и сирене, както и сладко от горски плодове.
Цената на цялото това удоволствие, заедно със спането беше 27лв.
Мисля, че ако имате два свободни дни и 40лв в повече, едвали можете да измислите по добра алтернатива за прекарването им. А ако решите, че това място може да ви достави това удоволствието, което достави на мен,
хванете реиса от страничния паркинг на Централна гара. Ще ви струва по 5лв до Дупница,а от там реиса до Сапарева баня е само 1.60лв.
От там продълвашате с такси или маршрутка до Паничище - цената е по договаряне.
В случай, че сте без автомобил, от там единственият начин за придвижване към върха е пеш. Ще трябша да изминете 5км от Информациония център до лифт станцията и
още около километър до хижа Ловна.

Няма коментари:

Публикуване на коментар